måndag 12 maj 2008

Gamla grejor som kommer till heders igen

Den här gamla tapeten, anno ca 1994, har fått flytta med mig. Det är endast en halv rulle kvar så jag har ibland frågat mig varför jag sparat den, men nu har jag svaret. Jag ska tapetsera bakstyckena på två IKEA-byråer som vi har ovanför trappan på övervåningen. Resten av byråerna (i dagsläget trärena) ska bli vitmålade och få nya beslag. Jag tror det kan bli riktigt bra. Tapeten, av märket Sanderson, (beställd från England då det begav sig, för 700:-/rulle, vilket var mycket då. Nu kan man köpa dem i flera färgaffärer) satte jag för övrigt upp som fondvägg i trappan i mitt första lilla hus. Jag har tänkt visa bilder från det huset någon dag, men eftersom jag bodde där pre digitalkamera så måste bilderna skannas först.

4 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Den var verkligen ljuvlig - tur att du sparat den.

Kram Maud

Hem och Lycka sa...

Söt tapet, den som spar han haver ;-) Bra att du fick användning av den, kommer bli jättefint! kram

Lyktor och Tyg sa...

Vilken jättesöt tapet, tur att du sparat den
kram

Tvert-om-tanten sa...

Så bra når man får anvendelse for noe man har sparet på! Det kommer alltid en dag da man får bruk for ting. Og tapeten var jo så sommerlig og fin! I det jeg leste innlegget ditt poppet det faktisk fram en "tapet-ide" i hodet mitt! Nå gjelder det bare å overbevise mannen i huset...

Ha en fin uke!
Klem