måndag 7 juli 2008

Trädgård i skymning




Just nu är det ganska upp- och nedvänt här. En äng är till hälften uppgrävd (ska bli nytt avlopp och en ridbana!!!), halva gårdsplanen grusad, grästorvor här och där, "randig" husfasad (vi byter ut trasig läkt) och allmänt stökigt. Idag har jag tvättat vindskivor och fönsterfoder med målartvätt. Både huset och omgivningarna ska få sig en ordentlig uppfräschning. Husknutarna som var halvruttna nedtill ska bytas ut och blir istället för vita nu röda... Tyvärr regnar det häftigt mellan varven så man får arbeta intensivt mellan skurarna. En sida av huset har en lite lugnare atmosfär och där hittar jag vinstocken (med tre klasar på i år) och lite andra blommor att fota i brist på annat. Jag är rastlös och vill bara fortsätta med målningsprojekten! Ha en trevlig kväll! / M


5 kommentarer:

Anneli sa...

Hej!
Ni har verkligen inte haft tur med vädret - men det är väl lite mer uppehåll på gång framåt veckan, så ni slipper springa undan regnskurarna...inte så kul!!

Lycka till med era projekt, som låter något arbetskrävande - det kommer att kännas skönt sen framåt hösten, när ni har rott i hamn allt, vill jag lova:)

Tack, snälla för din goa kommentar hos mig - den värmde!!

Ha det gott, och se till att njuta mellan varven!!

Kram

elisabeth sa...

Her i Norge regner det også, men vi får kose oss, når vi kan:)
Håper dere får masse sol fremover!

Inspiration i vitt sa...

Oj vad du grejar och står i skönt när det blir klart sen.
Gillar dina loppisfynd i förra inlägget.
Kram/Ingela B.

korsvirke o stockrosor sa...

Ni verkar ha fullt upp, så det kan väl vara passande med en härlig semester snart Ha det gott
Hälsningar Trine

A home far away sa...

Hoppas att vädret vänder snart igen, den svenska sommaren är lite knepig:_).

Torpet är så vansinnigt fin, jag vill också ha!

Kram från Singapore