fredag 23 oktober 2009

Pyssel


Här sitter jag, sjukskriven för brutna revben sedan en och en halv vecka tillbaka =(
och då jag inte kan göra särskilt många av mina ordinarie sysslor har det getts lite utrymme för pyssel i stället. Ett blocketfynd av den klassiska tripp-trapp-stolen från Stokke har förvandlats från klarlackad bok till vit och ser därmed nästan ny ut! Nu kan Love sitta med vid bordet =)
Jag har också sytt vimplar till Loves rum! Det blev lite över av Josef Franks elefanttyg när jag sydde kuddfodral tidigare och nu fick det bli ett par vimplar av det tillsammans med lite andra stuvbitar jag hittade här hemma. Det var riktigt kul! Nu återstår att se vad jag ska pyssla med härnäst. Ha en härlig höstruskig fredag! M

4 kommentarer:

fröken knopp sa...

hej..snubblade in här hos dig o vilka fina vimplar du gjort!!!

o stolen..vi köpte med en billig tripp trapp här om dagen o tänkte med måla vår vit...hm..spray målade ni den eller med pensel??? jag vet inte riktig hur ja ska göra..tacksam för tips..:)

ha en skön helg!!

kramar elin

Elsa och Helena sa...

Hej! Stolen blev så fin i vitt och läckra amplar som du har sytt:)
Kram Helena

In my house sa...

Hej goá duuuu,,,, usch och aj,,,, brutna revben ... Grrrr!!!!!

Visst är kviltarna ljuvliga,,,, jag valde (enkelsängs mått) mycket bättre ut pris på dom,,, sen så är ju en kvilt mer som en filt! Dom kostar 399kr,,, och har olika motiv/färg på varje sida...


Önskar dig en fin ny vecka, trots ditt aj aj...

Kram josse

Unknown sa...

Hej
Många fina detaljer på din blogg, och givetvis allt pyssel du har gjort.
Ha en bra dag.
/Maggan