måndag 23 februari 2009

Uppfräschning




Så blev vardagsrummet (nästan) färdigmålat igår - härligt! Vad som återstår är ena kortsidan som idag består av en vitlaserad brädvägg, men som jag tänkt måla om i gråsvart för att få kontrast till allt vitt, samt för att möta braskamin och "elektronikprylar" som går i just gråsvart. Ja, vi får se... Vad som inte mår så bra just nu är mitt stora olivträd! Vad har hänt, och vad ska jag göra?! Provade med en "grogg" citrusnäring (läste någonstans att det skulle vara bra...) Jag är dock skeptisk till om det överlever. Tips? Kram M


3 kommentarer:

Millas hem sa...

Så fint!
Du...mina olivträd ser också lite "nere" ut just nu, men ha lite is i magen och duscha dem istället för att vattna, så kvicknar de nog till snart! Sätt de ljust också!

Kram Camilla

Pysselpalatset sa...

Hej, visst är det skönt när våren kommer med ljuset.
Man får sådan lust till skira gröna knoppar.
Du har många fina bilder.
Jeanette

Elin sa...

Så fina bilder...
Oj då stackars olivträd...
Hade ett tidigare men den tappade alla sina blad vid jul och dog sedan, tyvärr vet jag inte hur man kan rädda din... Kanske är det inomhusvärmen som den inte tycker om...
Många kramar
Elin